De rotunjit averea

miercuri, 24 februarie 2010



După ce că îi umileşte statul cu nişte pensii de mizerie, îi cumpară te miri cine, în campanii electorale, pe mulţi îi mai uită şi proprii copii, societatea îi împinge la periferie, mai sunt unii care se umilesc şi singuri.
Săptămâna trecută am vazut într-un hipermarket un bătrânel destul de bine îmbrăcat şi după cumpărăturile din coş nu mi s-a părut nici foarte sărac. Acu' nu-ş' ce să zic o fi fost lăcomie, cleptomanie sau pur şi simplu o meteahnă românească. Deşi mă uitam fix la el, a furat ditamai rola cu pungi din raionul de fructe. Şi mi-a mai făcut şi cu ochiul a complicitate, cam în genul, "să nu spui la nimeni, că ei oricum au destule". M-a şocat, de-a dreptul. Cred că acum este fericit pe o plaja în Tahiti că doar şi-a sporit averea considerabil. Sau mai rău, Doamne fereşte, nu s-o simţi prea bine, o fi nevoit să-şi revizuiască testamentul, să treacă şi snopul de pungi în contul vreunui nepot de verişoara de-a patra din partea celei de-a treia soţii. Nu că ar fi vreun capăt de ţară o rolă cu pungi sau vreun prejudiciu major adus preacinstitului retailer, dar dacă s-a ajuns până acolo, pe mine mă cam ia cu vertij şi se cam lasă cu vătămătura la mândria mea de român şi tac mâlc atunci când francezii pun fel de fel de afişe cu avertismente prin trenurile lor.


0 comentarii:

Related Posts with Thumbnails