Nimicuri si alte mici dezamagiri

marți, 27 octombrie 2009

Mi-a placut in Balanta, profesoara de tara, amanta doctorului rebel, cum altfel? - din localitate, zambet amar, destin tragic, ubicuitatea unui tata la borcan de nes, plans isteric, securisti, inmormantare, popa, primar, politica, viol. Un film cu toate ingredientele unei capodopere postdecembriste.
Am revazut-o in Patimile lui Hristos, alta capodopera, alt geniu, Mel Gibson. Scene sangeroase, carnagiu, abator in toata puterea cuvantului si cu tot sangele pe pereti, garduri, stalpi, pietre, n-am reusit s-o vad altfel decat ca pe profa proaspat violata intre sinele de tren, de hoarda de ortaci. Mi-am zis, “clar, n-am nicio treaba cu filmul, or fi oarecari subtilitati pe care mintea mea nu le patrunde si gata”. O vreme chiar m-am simtit jenata, auzind in jur ce monumentala interpretare si mareata, dumnezeiasca punere in scena a Drumului Golgotei. O fi.
Am mai citit intr-un ziar, habar n-am care, ca s-ar fi suparat foc pe un regizor ca nu i-a atribuit rolul de iubita a unui personaj interpretat de fiul sau. Am mai vazut cateva interviuri, acelasi zambet amar-salciu, voce gajaita, aceeasi eticheta, decojita din Balanta si lipita precar intr-o frumoasa emisiune de week end.
Emisiunea care mi-a descalcit toate dilemele a fost una in care declama ca este mandra sa joace intr-un serial de televiziune alaturi de Vali Vijelie(cred) “care, nu e asa, este si el tot un fel de artist, ca doar merge la acelasi doctor, la aceeasi primarie, politie, pe aceeasi strada cu noi toti si sa fie clar cine spune sau gandeste altfel este fascist. Punct.” Mi-ar fi placut s-o aud spunand raspicat, “da, dom’le, joc alaturi de manelisti pentru bani. Ii dau replici lui Vali Vijelie pentru o suma frumusica. Si?”
In mintea mea nu se pupa deloc dramaturgia, arta in general, cu manechinele dambovitene consumatoare de margarina si preailustrii manelisti. Nu inteleg, cum sa-l bagi si sa si incapa in aceeasi oala, pe Marele Will, Pirandello si Vali Vijelie.
Cred ca tocmai asistam la nasterea dupa un lung si silnic travaliu la ce va sa fie Soap Opera de Carpati.

0 comentarii:

Related Posts with Thumbnails